tisdag 30 oktober 2012

Projekt Muskler

Senaste 3 månaderna...

* Tung styrketräning

* Enorma mängder mat (både bra och dålig mat). Överskott av kalorier varje dag!

* Aldrig legat under 140 g protein på en dag.

* Alltid snabba kolhydrater och snabbt protein efter träning!

* Inte tränat mer än vanligt, men tyngre än vanligt.

* Haft mer energi, pga av kaloriöverskottet, och bytt ut de flesta av cardiopassen mot styrketräning.

Detta har resulterat i en viktökning på ca 5 kg!!! Var det värt det?

Absolut!!! Utan tvekan eftersom det gett resultat.

Jag har aldrig någonsin varit så här stark. Aldrig känt mig så vältränad. Aldrig haft sån energi på gymmet.

Värt varenda kilo!

Hur gör man nu för att bli av med de här 5 kilona utan att förlora de muskler som byggts upp?

Nästan 2 månader till Teneriffa! Kan det vara en målsättning?




2 kommentarer:

  1. Intressant! Ska bli spännande att se hur det går för dig.

    SvaraRadera
  2. Jo du Maria, superspännande :) Om jag tuffar till mig lite någon gång kanske jag börjar våga lägga upp några bilder här, men jag är lite för feg för sånt... :(

    Det är ju verkligen skitsvårt att gå ner i vikt utan att tappa muskler. När man först börjar träna är det ju ingen omöjlighet att gå ner i vikt samtidigt som man lägger på sig muskler, utan tvärt emot rätt vanligt. Men när man når en viss platå blir det lite av en utmaning att gå ner i vikt och inte tappa de där musklerna man byggt. Jag vill ju inte förlora 3 månaders jobb ju...

    SvaraRadera