söndag 4 november 2012

The happiness diet

Läste i ToppHälsa nyss. (Helt ok tidning men inte i närheten av lika bra som Fitness Magazine)

Det skriver om något man i USA kallar för "The happiness diet". En diet som inte syftar till att man ska bli smal utan att man ska må bra och fungera optimalt. Detta genom att äta mindre portioner, men av allt!!!

Jag kunde inte sagt det bättre själv, dessutom tror jag att väldigt många människor skulle gå ner i vikt om de bara minskade lite på mängden mat på tallriken.
"Att vara lycklig, till stor del påverkas av vad du äter. Och det kan du aldrig uppnå om du svälter din hjärna, som till exempel med lågkolhydratsdieter".
Själva vetenskapen i det här uttalandet känner jag inte till, men jag vet ju själv att jag skulle bli less om jag aldrig fick kolhydrater, så citatet passar på mig iaf...

De skriver även i tidningen om de nya kostråden från livsmedelsverket som också säger att det är varierat som gäller. Ät fett, men bra fetter (ex. avokado och lax). Ät kolhydrater, men rätt kolhydrater (ex. fullkorn).

GOD mat går att laga på BRA mat! 

Sen om man även tränar ett par dagar i veckan, tror jag inte det är någon fara att ta en bakelse till fikat, eller en godispåse till filmen. Nyttigt för själen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar