onsdag 3 oktober 2012

Pastasallad med kassler och ajvardressing


Här har ni ett recept där man får mycket mat för lite kalorier!!! 278 kcal för en maträtt tycker jag över lag är alldeles för lite. Men i det här fallet är det knappt att jag orkar mer... Jag serverar med 1 dl keso mini också för att jag behöver mer energi än bara 278 (1 dl keso mini = 70 kcal).

De flesta av ingredienserna innehåller så pass lite kalorier att nästan alla mina mått är ca-mått. Tar du lite mer champinjoner eller hoppar över dem helt så händer inte så mycket med totala kalorimängden. Tar du mer gurka - be my guest. Se bara till att vikten på pastan och kasslern är exakt så kan du freestyla lite med resten!

Protein 23g 
Fett 4g 
Kolhydrater 34g 

Protein 35% 
Fett 15% 
Kolhydrater 50% 

 4 portioner (1 = 278 kcal)

160 g pasta fullkorn
300 g kassler
200 g gurka
230 g konserverade champinjoner
100 g cocktailtomat
50 g sallad (Ex. ruccola och bladspenat)

Dressing
1.5 dl turkisk lättyoghurt
1 vitlöksklyfta
0,5 dl ajvar relish
salt och vitpeppar

Koka pastan, skölj av och låt svalna. Skär grönsakerna, salladen och kasslern i mindre bitar. Blanda ihop i en stor bunke och blanda ner den kalla pastan.

Blanda dressingen och rör ner i salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar