tisdag 16 oktober 2012

Kesellamousse med whey

En proteinchock är för mig det bästa att starta dagen med. Då håller jag mig mätt länge. På moussen vill jag ha ett osötat müsli. Kolhydraterna ger energi! Fett undviker jag gärna till frukost då jag tycker det gör mig trött och dåsig.

Kesellamousse är min standardfrukost. Kesella istället för fil eller yoghurt. Är lite meck att alltid behöva mixa ihop allting men ofta gör jag många portioner på en gång. Gärna kvällen innan.

Senaste tiden har jag börjat mixa kesellan med vaniljprotein, mest för att få smaken från vaniljen istället för att använda vaniljyoghurt som innehåller socker och mest är tomma kalorier (kalorier du inte blir mätt på).

Protein 40 g
Fett 3 g
Kolhydrater 11 g

Protein 68 %
Fett 13 %
Kolhydrater 19 %

1 portion = 229 kcal
250 g lättkvarg (2,5 dl)
10 g proteinpulver (0,25 dl) med smak av vanilj
fun light jordgubb
vatten

Mixa allt med mixerstav.

Frebaco musli med persika / hallon
Näring per 100 g:
Kcal 350
Protein 11 g
Fett 3,5 g
Kolhydrater 61 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar