onsdag 7 december 2011

Varför träna så mycket?

Jo jag vet, jag tränar mycket!

Får ofta höra: "måste man träna sådär mycket?"

Nej, man måste inte det. Men jag vill det!!!

Jag uppnår ett adrenalinrus nästan varje gång jag tränar. Det är som en drog. Inget gör mig lika lycklig som det där ruset! Jag tjatar ofta om den där underbara känslan av att ha en fungerande kropp. Men har du aldrig haft en kropp som inte fungerar som den ska så har du säkert svårt att förstå vad jag menar.

Jag tränar för att det gör mig lycklig, tränar för att det gör mig pigg, tränar för att det gör min kropp frisk, tränar för att det får mig att sova bra, tränar för att kunna jobba bra, tränar för att kunna ta motgångar bättre, tränar för att stärka psyket, tränar för att stärka självförtroendet... och ännu fler anledningar finns det!!!

Sen kan jag ju faktiskt inte neka till att jag tycker det är såååå grymt kul att bygga muskler!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar