fredag 9 december 2011

12 matlådor på 30 minuter

Lagade min basic-köttfärssås nyss. Snabbt och lätt! När maten skall serveras lägger jag bara till en sallad och lite keso. Ingen ansträngning direkt.

Istället för att tillbringa 30 minuter 12 gånger (6 timmar) på att laga mat, så tog detta mig bara 30 minuter.

Det är alltså:

12 gånger jag slipper laga mat
12 gånger jag slipper diska efter att ha lagat mat
12 gånger jag slipper fundera över vad jag ska äta
12 gånger som jag får äta en supergod nyttig maträtt med bra näringsinnehåll utan att ens behöva fundera över om jag äter för mycket eller för onyttigt!!!

Finns det något negativt med detta? Skörbjugg möjligtvis =)

Det blir så mycket lättare och mer motiverande att äta "rätt" om man gör det enkelt för sig och äter något gott som man faktiskt tycker om!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar