torsdag 22 december 2011

Nyårslöfte

Jag är en stor motståndare till dessa nyårslöften som säger att "den 1 januari ska jag börja mitt nya liv, börja äta nyttigare och träna mer". Eller till och med en klassiker "på måndag ska jag börja mitt nya liv".

Sätter man ett datum långt fram tills man ska "börja det nya livet" slutar det ofta med att man är extra onyttig fram till det datumet, och när dagen väl är framme maxar man så hårt att man ledsnar efter bara några dagar.

Eller har jag fel???

Jag behöver inte börja mitt nya liv, däremot vill jag hitta tillbaka till mitt gamla.

Detta skall börja redan på sekunden! Från och med nu ska jag sakta men säkert kämpa mig tillbaka till de vanor jag hade i våras. När jag mådde som bäst! Aldrig blev trött mitt på dagen, och magmunnen fungerade 100 gånger bättre än vad den gör nu.

NU KÖR VI!! NU!!! INTE SEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar