lördag 17 november 2012

Att vända negativa tankar till positiva

Konstigt hur ens egna tankar kan förstöra för en själv. Igår kväll mådde jag riktigt dåligt för att de negativa tankarna tog över min hjärna.

Negativa tankar kan vändas till positiva.

Igår kväll tänkte jag:
Just nu händer det för mycket i mitt liv.

Jag har inte tid för min pojkvän, inte för mina vänner, inte för min familj.

Jag har haft en jobbig vecka både med jobb, skola flytt och bankmöte. I helgen går jag i skolan hela dagarna och måste jobba både lördag och söndag kväll. Jag har fullt upp varenda sekund!

Till på det har jag varit sjuk hela veckan så min enda fristad -träningen - har fått lida, vilket gör mig så jäkla ledsen.

Kosten kommer ikläm pga all stress. Jag äter inte alls som min kropp vill. Fel kost gör mig trött och deppig.

Men varje dag kan bara bli bättre. Sitter på tåget nu på väg till skolan. Kl är 7.20 och det är söndag.

Sätter lite bra musik i öronen och tänker:
Så fantastiskt jobb jag har. Ett jobb där jag behövs. Jag har en utbildning som gett mig ett grymt jobb med underbara kollegor.

Jag har vänner och familj som ställer upp på mig och står ut med mig trots att jag just nu inte kan ge något tillbaka!

Jag har kommit in på en utbildning i det jag brinner mest för, träning, kost och hälsa! Och jag är duktig på det! Det vet jag. Jag kommer klara det.

Jag är ordentligt vältränad. En veckas påtvingad vila gör förmodligen bara min kropp gott.

Att kosten får lida gillar jag inte, men tänker ändå att fan vad nice det är att jag kan äta praktiskt taget vad jag vill när jag vill och ändå inte riskera att börja rulla fram... Mina muskler hjälper mig att bränna kalorier, och snart är jag tillbaka på gymmet igen!

Ens egna negativa tankar kan förstöra så mycket för en själv!!! Bara du själv kan vända på de negativa tankarna till positiva...

3 kommentarer:

  1. Du e grym söt- typ rena rama stålkvinnan! Ibland måste man genomgå en "hemsk och hektisk" period för att nå någonting gott, Inget kommer gratis liksom;) Vi hejjar på dig! Massa styrke kramar
    Josse

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!! Det värmer. Hoppas ni vill vara mina vänner sen också när allt är över...

    SvaraRadera
    Svar
    1. kommer alltid att vara din vän <3 =) En riktig vännskap övervinner alla hinder och mnotgångar i livet! Tillsammans e vi starka liksom=)
      josse

      Radera